درباره کیوشو

با مدیریت استاد محمدرسول کریمی- سایت اختصاصی محمد رسول کریمی



پیامبر (ص) می فرمایند که از بهترین صدقه ها یاد دادن دانسته ها به دیگران است.

***


اطلاعیه:
باشگاه از 17 خرداد ماه اغاز خواهد شد
روزهای زوج و فرد از ساعت 18 الی 19:30
مکان :
خیابان معراج جنوبی - کوچه 22 - اولین کوچه فرعی سمت چپ
***


وفات حضرت زینب (س) در مجمع زینبیون اردیبهشت 1393
با نوای گرم : کربلایی حسین عینی فرد


***

باشگاه فرهنگی ، ورزشی و مذهبی رزمیکاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان

درباره کیوشو
|

 


كیوشو هنر رزمی نقاط فشار و یا نقاط حساس و حیاتی بدن می باشد.معمولا از كیوشو با نامهای دیگری همچون دیم ماك،بوسه اژدها ،تماس مرگبار و ... نیز یاد می شود.
خاستگاه این هنر رزمی هنوز در پرده ابهام میباشد.بطور كلی همین اندازه میدانیم كه این روش در چین باستان توسط پزشكان آن زمان استفاده می شده است و با فرو كردن سوزن در این نقاط(طب سوزنی)و یا با فشار آوردن بر روی این نقاط (طب فشاری)در درمان بیماریها از آن استفاده می كرده اند.
در ابتدا از این نقاط تنها برای سلامتی و بهبود بیماریها استفاده میشد.اما با گذشت زمان برخی به این نتیجه رسیدند كه از این نقاط در مبارزات و جنگها نیز جهت انهدام حریفان استفاده كنند.
این نقاط بر روی كانالهایانرژی كه به انها مریدین گفته میشود قرار دارند.در بدن هر شخص 14 مریدین وجود دارد كه 12 عدد از این مریدینها مربوط به اندام میباشند .
در تحقیقاتی كه بر روی این مریدینها صورت گرفته شده است مشخص گردیده كه با تحریك هر نقطه از یك مریدین واكنشی را در اندام مربوطه مشاهده میشود.
مریدینها به دو روش دسته بندی میشوند.روش اول یین و یانگ می باشد و روش دوم نیز بر اساس عناصر پنجگانه.
در روش اول بر اساس تفكر مشرق زمین كه تمام هستی را دوقطبی میدانند مریدنها را نیز به 6 مریدین یین و 6 مریدین یانگ تقسیم میكنند
در روش دوم نیز مریدینها را بر اساس عناصر 5 گانه(آب-فلز-چوب-آتش-زمین)نام گذاری میكنند و هر مریدین را به یكی از این عناصر ربط میدهند.
در تعریف مدرن این نقاط را نقاط ضعیف بدن و یا نقاطی كه سریع از حمله تاثیر می پذیرند در نظر میگیرند.این حمله میتواند یك ضربه باشد و یا یك تماس ساده و یا گرفتن نقطه.ولی با زاویه خاص و در نقطه خاص.
تكنیكهای كیوشو میتوانند گردش انژی در بدن را كم و یا زیاد كنند و یا باعث اختلال در جریان گردش انرژی در بدن شوند و یا باعث واكنشهای سیستم اعصاب بدن شوند.
این واكنشها میتواند از یك ناراحتی ساده تا بیهوشی كامل و حتی مرگ ادامه داشته باشد.
بسیاری از اساتید رزمی معتقدند كه هدف واقعی انواع هنر های رزمی و یا كاتاهای موجود در واقع در كیوشو نهفته است.هر حركت در كاتا در واقع یك و یا چند حمله به نقاط حساس می باشد.فهمیدن این نقاط میتواند به هنرجو كمك كند تا درك بهتری نسبت به اجرای حركات داشته باشد.
در مقالات بعدی به صورت كامل تری در مورد كیوشو صحبت خواهم نمود.


سایت کربلایی حسین عینی فرد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کیوشو، ،
:: برچسب‌ها: درباره کیوشو,
نویسنده : محمدرسول کریمی(مدیر سایت)
تاریخ : یک شنبه 17 / 8 / 1392
زمان : 11:34